sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Kuulumisia

Viikko on sujunu aika neutraalisti. On toki ollu vähän vastoinkäymisiä, mut ei ne mua lannista. Musta se on niin turhaa, et ihmiset puhuu musta paskaa selän takana, olettaen et tietää just sen mitä mä ajattelen toimiessani tietyllä tavalla. Mähän oon viel niin paha ihminen, tosi itsekäs ja täys lumppu. Ne jotka luulee tietävänsä mun ongelmani ja mun elämäntilanteeni, sekä mielenterveyteni tason ja voimavarani, on todellakin hukassa.

Oon koulusta sairaslomalla. Mut suorastaan pakotettiin tähän, ja oon käyny nyt muutamassa palaverissa selvittämässä tilannetta. Suunnitelmat kuulostaa hyvältä. Pakottamisella meinaan sitä, et ihmiset on sitä mieltä, etten oo koulukuntonen ja nämä haluuvat, et mä saan mielenterveyteni kuntoon ensin. Koska musta kuulemma on parempaankin suoritukseen. Totta. Mut jotkut on nyt käsittäny tän niin, et mä oon laiska paska joka hakee huomioo ja sanoo et nyyhhnyyyh en mä jaksa angst angst laittakaa mul luvallisii poissaoloi...... Huoh. Tässä mä menetän hyviä opintoviikkoja. Hyviä ystäviä mulla ja sillain. Onneks mulla on ollu parempia päiviä. Mut kaipaa sitä tukee ja turvaa, mielenterveydellisesti. Ei ehkä pystykkään avautumaan samalla tavalla, tai välttämättä ees tunnista kaikkia tunteita. Sisällä nimittäin möyrii pallo, mikä tuntuu tahtovan ulos. Oon tällä hetkellä aika herkkänä.

Alan tunnistaa masennuksen.

Tänään on siivouspäivä. Katotaan nyt miten jaksan.

7 kommenttia:

  1. Kyllä sää jaksat! Ihan varmana on ihmisiä ketä välittää susta ! Esim jasmiini. Oot hänel todella tärkeä ja rakas, ja ihan varmasti on monia muita !
    -sivusta katsoja-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kai! Mut se, et pystyykö niille ihmisille avautumaan, vaikka olis hyviäkin ystäviä.. :s

      Poista
    2. Kyllä mä uskon että Jasmiinille uskaltaa ja Pekalle kans. Se on sit vaa just susta kiinni pystytkö sä avaamaan suus heille.
      -sivusta katsoja-

      Poista
    3. Kyllä sä siihen pystyt. Pekalle ja Jasmiinille ainakin. He tuntuu oleva ihmisii kenel uskaltaa puhua! Ja he ymmärtää sua varmasti
      -sivusta katsoja-

      Poista
    4. Tottakai mä puhun Jasmiinin kans, sehän mun tilanteen tietää kuitenkin varmaan parhaiten. Mut jotkut asiat on vaan sellasia, et ei niistä puhuta niinku arkipäivän touhuista. Kuitenkin säkin varmasti tiedät, et mä oon kokenu vaikeita asioita elämäni aikana, nii ei niistä noin vaan avauduta. Ja kun en mä kaipaa pelkästää kuuntelijaa, mä kaipaan sitä, et joku pystyy auttamaan mua. Eli sitä mitä mun terapeutti yrittää tehdä. Palaverissa sovittiin mun arkipäivään liittyvistä asioista, kuten se, et mun oloo vois auttaa säännöllinen unirytmi ja se et joku ihminen pitäis mulle aamupäivisin seuraa, kun muut on töissä ja koulussa. Etten vaan nukkuis, tai vaihtoehtosesti murehtis kotona yksin. Ja tähän mietittiin kuntouttavaa työtä, mut ei olla sit varmoja siitä, et onks se kuitenkaa tähän tilanteeseen oikee ratkasu, koska se voi rasittaa mun jaksamistani. Tärkeintä nyt kuitenkin on, et saisin pettymykset minimoituu ja koittasin saada elämäni hallintaan.

      Poista
  2. palaatko edelliseen koulupaikkaasi kun sairaslomasi on loppu, pystytkö vielä jatkamaan sitä?
    -ano

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Palaan, aikaa ei vielä tiedetä. Mut hyppään uuteen ryhmään, jotta saisin keskeneräset kurssit suoritettua ja jatkettua siitä, mihin oon jäänyt. Kyllä kuitenkin kaikki on ollu yksmielisiä siitä, et oon sopiva tälle alalle. Kunhan saan itseni kuntoon.

      Poista